ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 72/04

                                                                                     16 вересня 2009 року                                                                                          10 год. 00 хв.

                                                                                      м. Київ,

                                                                                      вул. Садова, 3а

                                                                                      кім. 416

 

                                       

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М, Павленко В.В., Петренко В.М., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.

Відсутні: Черноморов О.М., Льовочкін С.В.

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., головні консультанти: Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.

 

Запрошені:

Васадзе Т.Ш.  - народний депутат України;

Самойлик К. С. - народний депутат України;

Кондик П.М. - заступник Міністра Кабінету Міністрів України;

Гаряча О.В. - заступник Міністра праці та соціальної політики України;

        Никитенко В.С. - заступник голови правління Пенсійного фонду України;

        Сіленко Б.В. - голова Херсонської обласної державної адміністрації;

        Гапотченко В.І. - Заступник Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Завтур Д.О. - заступник голови Державного Комітету із земельних ресурсів України;

Федоренко В.Л. - директор Департаменту конституційного та адміністративного права  Міністерства юстиції України;

Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління);

        

***

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

1. Про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко від 09.09.2009 року щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича.

2. Про проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Президента України з пропозицією щодо звільнення Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації (реєстр. №4691, н.д. І.Калєтнік, К.Самойлик, О.Новіков)

3. Про проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України з приводу Розпоряджень Кабінету Міністрів України про відставку Балюка А.І. з посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та призначення на цю посаду Петрашка С.Я. (реєстр. №4761, н.д. І.Акімова, Ю.Новікова)

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (щодо декларації про доходи) (реєстр. №3196, н.д. В.Ландік)

5. Про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" (щодо пенсійного забезпечення державних службовців) (реєстр. №3297, н.д. А.Парубій)

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" та статті 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (щодо пенсійного забезпечення) (реєстр. №4389, н.д. С.Гордієнко, О.Попов, М.Трайдук, В.Сінченко)

7. Про проект Закону про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. №2630, друге читання)

8. Про проект Закону про Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини (реєстр. №2580, н.д. О.Фельдман)

9. Про проект Закону про внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо уточнення деяких положень відносно підвідомчості розгляду справ про адміністративні правопорушення в сфері торгівлі і надання послуг) (реєстр. №2503, н.д. В.Олійник)

10. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин) (реєстр. №2517, н.д. В.Бевзенко, Є.Сігал, С.Терещук, Ю.Кармазін)

 

***

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про проект порядку денного засідання Комітету.

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із проектом порядку денного засідання Комітету та визначитися шляхом голосування щодо його прийняття за основу.

 

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

О.Омельченко звернувся до членів Комітету з проханням висловити зауваження і пропозиції до проекту порядку денного.

С.Подгорний вніс пропозицію перенести розгляд питання про проект Закону про територіальну організацію виборів і референдумів в Україні (реєстр. №2630, друге читання) на одне з чергових засідань Комітету, враховуючи прохання членів ЦВК бути присутніми під час обговорення даного питання.

 

Пропозицію підтримано одноголосно.

 

О.Омельченко вніс пропозицію щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з врахуванням запропонованих змін в такій послідовності питань:

1. Про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко від 09.09.2009 року щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича.

2. Про проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Президента України з пропозицією щодо звільнення Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації (реєстр. №4691, н.д. І.Калєтнік, К.Самойлик, О.Новіков)

3. Про проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України з приводу Розпоряджень Кабінету Міністрів України про відставку Балюка А.І. з посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та призначення на цю посаду Петрашка С.Я. (реєстр. №4761, н.д. І.Акімова, Ю.Новікова)

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (щодо декларації про доходи) (реєстр. №3196, н.д. В.Ландік)

5. Про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" (щодо пенсійного забезпечення державних службовців) (реєстр. №3297, н.д. А.Парубій)

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" та статті 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (щодо пенсійного забезпечення) (реєстр. №4389, н.д. С.Гордієнко, О.Попов, М.Трайдук, В.Сінченко)

7. Про проект Закону про Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини (реєстр. №2580, н.д. О.Фельдман)

8. Про проект Закону про внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо уточнення деяких положень відносно підвідомчості розгляду справ про адміністративні правопорушення в сфері торгівлі і надання послуг) (реєстр. №2503, н.д. В.Олійник)

9. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин) (реєстр. №2517, н.д. В.Бевзенко, Є.Сігал, С.Терещук, Ю.Кармазін)

 

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому із запропонованими змінами.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченка про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко від 09.09.2009 року щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича.

 Доповідач поінформував присутніх про те, що до Комітету надійшло доручення Голови Верховної Ради України В.Литвина щодо розгляду подань Прем’єр-міністра України Ю.Тимошенко, а саме:

 №12429/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Віце-прем’єр-міністром України Згуровського Михайла Захаровича,

№12430/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Віце-прем’єр-міністром України Любоненка Юрія Вікторовича,

 №12431/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича,

№12432/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича.

О.Омельченко звернув увагу присутніх на те, що до Комітету надійшов лист за підписом тимчасово виконуючого обов’язки ректора Національного технічного університету України “Київського політехнічного університету” Ю.І.Якименка, в якому йдеться про те, що на момент розгляду питання про призначення на посаду Віце-прем’єр-міністром України Згуровський Михайло Захарович перебуває у закордонному відрядженні, тому особисто не може бути  присутнім на засіданні Комітету (копія листа надається).

Присутність Криворізького міського голови Любоненка Юрія Вікторовича, якого за поданням №12430/0/2-09 від 09.09.2009 р. рекомендують призначити на посаду Віце-прем’єр-міністром України також неможлива, оскільки останній перебуває в основній щорічній відпустці.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Т.Васадзе.

О.Боднар запропонувала змінити спосіб оформлення рішення комітету від 01.07.2009 (протокол № 63/37) і направити на розгляд Верховної Ради України 4 окремих подання.

Ю.Ключковський оголосив про підтримку рішення щодо призначення на посади міністрів Ф.Ярошенка та Т.Васадзе. Вказав, що вважає недостатньою інформацію щодо вакансії на посаду Віце-прем’єр-міністра України, на яку претендує  Ю.Любоненко, та переліку обов’язків, які на його будуть покладені.

 

Ю.Ключковський поінформував, що утримається під час голосування щодо призначення на посади Віце-прем’єр-міністрів України.

А.Матвієнко не підтримав пропозицію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар лише щодо зміни способу оформлення рішення комітету, а наголосив, що дані документи треба розглядати як подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України М.Згуровського, Ю.Любоненка та міністрами Ф.Ярошенка та Т.Васадзе.

С.Гордієнко нагадав присутнім, що Верховна Рада України може прийняти рішення щодо призначень членів Кабінету Міністрів України не за списком, а здійснювати поіменне голосування відповідно до подань Прем’єр-міністра України Ю.Тимошенко, що узгоджується з частиною восьмою статті 9 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” та частиною четвертою статті 206 Регламенту Верховної Ради України.

С.Гордієнко поінформував присутніх про те, що не може визначатися шляхом голосування щодо подань Прем’єр-міністра України по представленим кандидатурам, оскільки Комуністична партія України не брала участі у формування Уряду і вказав, що не братиме участі в голосуванні.

Члени Комітету зауважили, що внесення подань Прем’єр-міністром України відповідає вимогам пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статті 9, пункту 3 частини першої статті 44 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, частини другої статті 206 Регламенту Верховної Ради України. Водночас Верховна Рада України, керуючись положеннями пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, статей 7, 9 Закону України “Про Кабінет Міністрів України”, статті 206 Регламенту Верховної Ради України розглядає подання та призначає членів Кабінету Міністрів України.

О.Боднар виголосила пропозицію підкомітету:

1. Запропонувати Верховній Раді України прийняти рішення щодо призначень членів Кабінету Міністрів України не за списком, а здійснювати поіменне голосування відповідно до подань Прем’єр-міністра України Ю.Тимошенко, що узгоджується з частиною восьмою статті 9 Закону України “Про Кабінет Міністрів України” та частиною четвертою статті 206 Регламенту Верховної Ради України.

2. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ЗГУРОВСЬКОГО Михайла Захаровича на посаду Віце-прем’єр-міністра України, прийнявши відповідне рішення.

3. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ЛЮБОНЕНКА Юрія Вікторовича на посаду Віце-прем’єр-міністра України, прийнявши відповідне рішення.

4. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ЯРОШЕНКА Федора Олексійовича на посаду Міністра фінансів України, прийнявши відповідне рішення.

5. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ВАСАДЗЕ Таріела Шакровича на посаду Міністра транспорту та зв’язку України, прийнявши відповідне рішення.

6. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 30 Регламенту Верховної Ради України виступити зі співдоповіддю від Комітету під час розгляду цього питання доручено Першому заступнику Голови Комітету, народному депутату України О.Боднар.

 

Враховуючи пропозицію підкомітету, О.Омельченко вніс зауваження і запропонував визначитися шляхом поіменного голосування по кожній кандидатурі окремо, відповідно до подань Прем’єр-міністра України Ю.Тимошенко в такій послідовності:

Рекомендація №1 -    №12429/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Віце-прем’єр-міністром України Згуровського Михайла Захаровича,

Рекомендація №2 -   №12430/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Віце-прем’єр-міністром України Любоненка Юрія Вікторовича,

Рекомендація №3 -   №12431/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича,

Рекомендація №4 -  №12432/0/2-09 від 09.09.2009 р. щодо призначення Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича.

 

Рекомендація № 1

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ЗГУРОВСЬКОГО Михайла Захаровича на посаду Віце-прем’єр-міністра України, прийнявши відповідне рішення.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (Ю.Ключковський), “Не голосував” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

Рекомендація № 2

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ЛЮБОНЕНКА Юрія Вікторовича на посаду Віце-прем’єр-міністра України, прийнявши відповідне рішення.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (Ю.Ключковський), “Не голосував” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

Рекомендація № 3

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ЯРОШЕНКА Федора Олексійовича на посаду Міністра фінансів України, прийнявши відповідне рішення.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - 9 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

Рекомендація № 4

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85, частини четвертої статті 114 Конституції України, частини восьмої статті 9 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» призначити ВАСАДЗЕ Таріела Шакровича на посаду Міністра транспорту та зв’язку України, прийнявши відповідне рішення.

ГОЛОСУВАЛИ:За” - 9 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

 

2.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Президента України з пропозицією щодо звільнення Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації (реєстр. №4691, н.д. І.Калєтнік, К.Самойлик, О.Новіков)

Доповідач поінформувала присутніх, що проект Постанови, за інформацією авторів, розроблено з метою припинення протиправної діяльності, якою завдається значних матеріальних збитків державі, забезпечення законності та захисту прав громадян України.

Вона повідомила, що автори проекту Постанови з реєстр. № 4691 вказують, що прокуратурою Херсонської області у відношенні Сіленкова Б.В. неодноразово порушувались кримінальні справи, наголошується, що ще обіймаючи посаду Новокаховського міського голови він вчинив низку протизаконних дій,  а комплексною ревізією стану виконання бюджету, використання бюджетних коштів, стану контрольно-економічної роботи фінансового управління Новокаховської міської ради за період 01.07.02 по 01.03.05 виявлені фінансові порушення на загальну суму 979,5 тис. грн. Текст проекту Постанови містить положення відповідно до якого Верховна Рада України постановляє запропонувати Президенту України звільнити Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації.

О.Боднар та підкомітет з питань органів виконавчої влади відзначають, що відповідно до частини четвертої статті 118 Конституції України, голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України. При здійсненні своїх повноважень вони підзвітні і підконтрольні органам виконавчої влади вищого рівня, що прямо вказано у частині п’ятій статті 118 Конституції України. Крім цього, частиною дев’ятою цієї ж статті обласні та районі ради наділяються правом на висловлення недовіри голові відповідної місцевої державної адміністрації. Серед повноважень Верховної Ради України, які виключно визначені Конституцією України і не можуть розширюватися шляхом прийняття звичайних законів (аналогічно до повноважень Президента України) не передбачено внесення Президенту України пропозицій про звільнення голів місцевих державних адміністрацій. Разом із тим можна вказати, що парламентський контроль за діяльністю тих чи інших суб’єктів владних повноважень може бути реалізовано шляхом створення тимчасових слідчих комісій, виконання контрольних функцій комітетами, підтримки запитів народних депутатів України.

Підкомітет також звернув увагу, що згідно статей 15, 16 Закону України “Про статус народного депутата України” передбачено право народного депутата України на депутатське  звернення та депутатський запит до органів державної  влади, їх посадових осіб здійснити певні дії чи викласти позицію з питань, віднесених до їх компетенції.

Підкомітет запропонував Комітету рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні відхилити даний проект Постанови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати, К.Самойлик, Б.Сіленков.

К.Самойлик, як один з авторів даного проекту Постанови, особливу увагу звертає на те, що неефективні, а часом і просто бездарні управлінські дії керівника облдержадміністрації Б.Сіленкова призводять до руйнації будь-яких передумов для реалізації економічного потенціалу регіону, тому вважає, що дана Постанова має право на існування.

С.Гордієнко підтримав думку К.Самойлик та запропонував змінити текст рішення підкомітету на підтримку даної Постанови. Пропозицію не підтримано.

Б.Сіленков виступив з доповіддю перед присутніми, заперечуючи кожний пункт  проекту Постанови та передав матеріали на висновки проекту Постанови з реєстр. №4691 до секретаріату Комітету.

А.Матвієнко відзначив, що заслуговує на увагу висновок Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, який містить конкретні зауваження і запропонував звернутися до даного Комітету з пропозицією щодо створення спільної Робочої групи для з’ясування ситуації.

Ю.Ключковський підтримав пропозицію А.Матвієнка та звернув увагу автора даного проекту Постанови на порушення техніко-юридичного характеру.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Президента України з пропозицією щодо звільнення Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації (реєстр. №4691 від 23.06.2009 р.), поданий народними депутатами України І.Калєтніком, К.Самойлик, О.Новіковим за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

2. Рекомендувати авторам проекту Постанови відповідно до Закону України “Про статус народного депутата України” звернутися з пропозицією щодо звільнення Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації до Кабінету Міністрів України.

3.Звернутися до Комітету з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи з пропозицією щодо створення спільної Робочої групи по вивченню ситуації, яка склалася з підтопленням земель в Херсонській області.

  4. Доручити виступити від Комітету на пленарному засіданні Верховної Ради України під час розгляду цього питання Першому заступнику Голови Комітету О.Б.Боднар.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - 9 народних депутатів України, “Не голосував” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

  3.

  СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України з приводу Розпоряджень Кабінету Міністрів України про відставку Балюка А.І. з посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та призначення на цю посаду Петрашка С.Я. (реєстр. №4761, н.д. І.Акімова, Ю.Новікова).

Доповідач поінформувала присутніх членів Комітету про те, що на засіданні підкомітету було розглянуто проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України з приводу Розпоряджень Кабінету Міністрів України про відставку Балюка А.І. з посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та призначення на цю посаду Петрашка С.Я. (реєстр. № 4761 від 03.07.2009 р.).

Підкомітет відзначає, згідно з Рішенням Конституційного Суду України від 01.04.2008 р. № 3-рп/2008 положення частини п’ятої статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30 жовтня 1996 року № 448/96-ВР визнані такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними) щодо призначення та звільнення Президентом України Голови та членів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, оскільки повноваження Президента України вичерпно визначені Конституцією України, а це унеможливлює прийняття законів, які встановлювали б інші його повноваження (права та обов'язки).

Крім того, слід зазначити, що Конституційний Суд України в абзаці другому підпункту 4.2 пункту 2 мотивувальної частини свого Рішення
від 7 квітня 2004 року № 9-рп (справа про Координаційний комітет) зазначив, що повноваження Верховної Ради України, як і повноваження Президента України, визначаються Конституцією України (статті 85, 106).

Таким чином, встановлення повноважень Верховної Ради України не може бути предметом регулювання законів України.

Верховна Рада України згідно з Конституцією України не наділена повноваженнями погоджувати призначення та звільнення Голови та членів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Зміст частини другої статті 85 Основного закону України, за яким парламент “здійснює також інші повноваження, які відповідно до Конституції України віднесені до її відання”, вказує на вичерпний характер повноважень Верховної Ради України.

Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні відхилити даний проект Постанови.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України з приводу Розпоряджень Кабінету Міністрів України про відставку Балюка А.І. з посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та призначення на цю посаду Петрашка С.Я. (реєстр. №4761 від 03.07.2009 р.), поданий народними депутатами України І.Акімовою та  Ю.Новіковою за наслідками розгляду у першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Першому заступнику Голови Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Боднар О.Б.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (щодо декларації про доходи) (реєстр. №3196, н.д. В.Ландік)

Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про статус депутатів місцевих рад” (щодо декларації про доходи депутатів місцевих рад”) (реєстр. №3196), яким пропонується внести зміни до статті 18 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”, що передбачають покладення на депутатів обов’язку “щорічно заповнювати та надавати у відповідну раду декларацію про доходи, зобов’язання фінансового характеру та майновий стан щодо себе та членів своєї сім’ї у порядку, передбаченому для посадових осіб місцевого самоврядування”. Проте, наслідком прийняття запропонованих проектом новел буде створення колізій з приписами Законів України “Про боротьбу з корупцією”, “Про державну службу”, “Про службу в органах місцевого самоврядування”.

М.Трайдук, як голова підкомітету, підтримує доцільність удосконалення законодавства з питань декларування доходів депутатів місцевих рад та вважає, що необхідно врахувати зазначені пропозиції у підготовці нової редакції Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”.

Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» (щодо декларації про доходи депутатів місцевих рад») (реєстр. №3196), внесений народним депутатом України Ландіком В.І., за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України – голові підкомітету з питань місцевого самоврядування Трайдуку М.Ф.

ГОЛОСУВАЛИ: За” -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України “Про державну службу” (щодо пенсійного забезпечення державних службовців) (реєстр. №3297, н.д. А.Парубій).

Доповідач поінформувала присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України “Про державну службу” (щодо пенсійного забезпечення державних службовців) з реєстр. № 3297 від 15.10.2008 р., яким пропонується зменшити для осіб жіночої статі розмір спеціального стажу, необхідного для призначення пенсії державного службовця, з метою усунення певної диспропорції між згаданим та страховим стажем в залежності від статі особи.

По результатах обговорення даного питання підкомітет вважає за доцільне зазначити, що встановлення законодавством України про загальнообов’язкове державне соціальне страхування пенсійних пільг щодо жінок обумовлено, насамперед, їхньою соціальною роллю у суспільстві, а саме, поєднанням праці з материнством.

В той же час спеціальний трудовий стаж лежить в основі правовідносин щодо забезпечення працівників пенсіями на пільгових умовах, у пільгових розмірах, а також за вислугу років, і такий спеціальний стаж як стаж державної служби та служби на посадах державної служби, певна тривалість якого дає право на відповідну пенсію, не має бути у пропорційній відповідності до страхового стажу (визначеного різним для жінок та чоловіків), оскільки державні службовці не належать до категорій працюючих осіб, зайнятих на важких та шкідливих роботах,  виконання яких може призвести, наприклад, до втрати професійної працездатності.

Підкомітет також зауважує, що аналогічно до законодавства про державну службу вирішується питання пенсійного забезпечення (тобто тривалість спеціального стажу визначається незалежно від статі особи) й в інших законах, які регламентують умови пенсійного забезпечення військовослужбовців, працівників митних органів, суддів, прокурорів, працівників освітянської та науково-технічної сфер тощо. В той же час у законопроекті не передбачається внесення змін  до інших відповідних законів.

Підкомітет, враховуючи викладене та вважаючи, що дана законодавча пропозиція щодо надання жінці певних особливих прав порівняно з чоловіком не має чіткого й вагомого підґрунтя у вигляді об’єктивних соціальних і природних відмінностей, містить дискримінаційні положення за ознакою статі, суперечить діючому законодавству в частині забезпечення рівноправності жінок і чоловіків у сфері соціального захисту, чим порушуються положення Закону України “Про забезпечення рівних прав та можливостей чоловіків та жінок” (статті 6, 20).

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України зауважує, що реалізація даного законопроекту потребуватиме додаткового бюджетного фінансування, у зв’язку з чим законопроект потребує належного фінансово-економічного обґрунтування відповідно до частини другої статті 27  Бюджетного кодексу України та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України, і пропонує за результатами розгляду в першому читанні направити законопроект на доопрацювання.

Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України відхилити даний законопроект.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, О.Гаряча, В.Никитенко.

О.Гаряча поінформувала присутніх про те, що Мінпраці України не підтримує законопроект, а також за наданою для міністерства інформацією не підтримують законопроект Мінфін України, Мін’юст України, Мінекономіки України, Мінпраці України, Пенсійний фонд України, Головдержслужба України та Федерація роботодавців України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відхилити внесений народним депутатом України А.Парубієм проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України “Про державну службу” (щодо пенсійного забезпечення державних службовців) з реєстр. № 3297 від 15.10.2008 р.

2. Визначити співдоповідачем від Комітету з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, першого заступника Голови Комітету О.Боднар.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію Першого заступника Голови Комітету О.Боднар  про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" та статті 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (щодо пенсійного забезпечення) (реєстр. №4389, н.д. С.Гордієнко, О.Попов, М.Трайдук, В.Сінченко).

Доповідач поінформувала присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України “Про державну службу” та статті 21 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (щодо пенсійного забезпечення) з реєстр. № 4389 від 17.04.2009 р., яким пропонується встановити право на призначення пенсій у порядку, визначеному законодавством про державну службу, особам, які мають не менше 20 років роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців та/або категорій посад в органах місцевого самоврядування, незалежно від місця роботи на час досягнення ними пенсійного віку. Законопроект розроблено з метою створення єдиних засад для надання пенсійних гарантій однаковим категоріям державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

О.Боднар зауважила, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України рекомендує за результатами розгляду в першому читанні прийнятий даний законопроект за основу.

Підтримуючи закладену у законопроекті концепцію, Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловило зауваження щодо даного законопроекту, зокрема, щодо необхідності доопрацювання запропонованої норми стосовно умови призначення спеціальної пенсії посадовим особам місцевого самоврядування, яка має бути узгоджена з чинною нормою щодо стажу на виборних посадах, який дає право на призначення спеціальної пенсії..

Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу та доручити Комітету підготувати його до другого читання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, О.Гаряча, В.Никитенко.

О.Гаряча зауважила, що Мінпраці України в цілому підтримує законопроект та за інформацією даного міністерства: пропозицій до законопроекту не мають Пенсійний фонд України, Головдержслужба України та Робоча комісія всеукраїнських профспілок, а також в цілому підтримує даний законопроект Мін’юст України; в той же час Мінфін України та Федерація роботодавців України не підтримують даний законопроект.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України “Про державну службу” та статті 21 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (щодо пенсійного забезпечення) з реєстр. № 4389 від 17.02.2009 р., внесений народними депутатами України С.Гордієнком, О.Поповим, М.Трайдуком, В.Сінченком, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та доручити Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування підготувати його до другого читання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Першого заступника Голови Комітету О.Боднар.

ГОЛОСУВАЛИ: За” -  одноголосно.

Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету В.Сінченка про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин) (реєстр. №2517, н.д. В.Бевзенко, Є.Сігал, С.Терещук, Ю.Кармазін).

Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин) (реєстр. №2517) та пропонує погодитись з висновками Головного науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України, що окремі положення законопроекту звужують зміст та обсяг прав громадян  України і не створюють необхідних умов для запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин.

Підкомітет  пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України відхилити даний законопроект.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин внести пропозицію Верховній Раді України, за наслідками розгляду  законопроекту  в  першому  читанні  та відповідно до пункту 2 частини першої  статті 114 Регламенту Верховної Ради України, проект Закону України  про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин) (реєстр. №2517, н.д. В.Бевзенко, Є.Сігал, С.Терещук, Ю.Кармазін), відхилити.

          2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань аграрної політики та земельних відносин, який визначено головним з підготовки даного законопроекту.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини (реєстр. №2580, н.д. О.Фельдман).

Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України “Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини” (реєстр. № 2580), яким пропонується запровадити інститут Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини, визначити його статус, порядок та організаційно-правові умови діяльності.

Підкомітет підтримує ідею посилення державного контролю за дотриманням в Україні прав дитини та правового захисту цієї категорії осіб, відповідно до Конвенції ООН про права дитини, а саме, у спосіб утворення Комітету з прав дитини або спеціальної секції чи підрозділу з прав дітей, який був би відповідальним за реагування на скарги та звернення, які стосуються порушених прав дитини.

М.Трайдук зауважив, що зазначена проблема не може бути вирішена у визначений проектом спосіб, тому що не узгоджується з конституційними приписами та вимагає прийняття спеціальних правових норм до Закону України “Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини”.

Підкомітет пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні відхилити даний законопроект.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Ю.Ключковський запропонував звернутися до автора з пропозицією щодо внесення змін до Закону України “Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини”.

УХВАЛИЛИ:

1. Запропонувати Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму проект Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини» (реєстр. № 2580), внесений народним депутатом України Фельдманом О.Б., при розгляді у першому читанні повернути законопроект на доопрацювання суб’єкту права законодавчої ініціативи.

2. Направити цей висновок Комітету Верховної Ради України з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - 8 народних депутатів України, “Не голосували” - 2 народних депутати України (О.Омельченко, С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо уточнення деяких положень відносно підвідомчості розгляду справ про адміністративні правопорушення в сфері торгівлі і надання послуг) (реєстр. №2503).

Доповідач поінформував присутніх про те, що підкомітет розглянув проект Закону України про внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо уточнення деяких положень відносно підвідомчості розгляду справ  про адміністративні правопорушення у сфері торгівлі і наданні послуг)  (реєстр. № 2503 від 01.10.2008), яким пропонується внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення з метою визначення повноважень адміністративних комісій при виконавчих органах міських, сільських, селищних рад.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку від 08.07.2009 № 16/3-838/2503 пропонує законопроект при розгляді у першому читанні прийняти за основу з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

Підкомітет  пропонує Комітету рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні прийняти даний законопроект за основу.

     В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Ю.Ключковський вказав, що внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення цілком відповідає нормам статті 38 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», а саме, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать (делеговані повноваження): розгляд справ про адміністративні правопорушення, віднесені законом до їх відання; утворення адміністративних комісій та комісій з питань боротьби зі злочинністю, спрямування їх діяльності.

Ю.Ключковський наголосив, що однією із функцій комітету є контрольна і запропонував здійснити, відповідно до статті 14 Закону України «Про комітети  Верховної Ради України», аналіз практики застосування Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині утворення при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад адміністративних комісій та комісій з питань боротьби зі злочинністю, з’ясувати чи є на розгляді у комітетів справи про адміністративні правопорушення, надіславши відповідне доручення Управлінню по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати проект Закону України про внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо уточнення деяких положень відносно підвідомчості розгляду справ про адміністративні правопорушення у сфері торгівлі і наданні послуг) (реєстр. № 2503 від 01.10.2008), внесений народним депутатом України Олійником В.С. та запропонувати Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності при підготовці висновку рекомендувати Верховній Раді України при розгляді у першому читанні законопроект прийняти за основу.

2. Направити цей висновок Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності.

ГОЛОСУВАЛИ: За” - 8 народних депутатів України, “Не голосували” - 2 народних депутати України (О.Омельченко, С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

 

Голова Комітету                                                       О. ОМЕЛЬЧЕНКО 

 

    Секретар Комітету                                                     С.ГОРДІЄНКО

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

 

16.09.2009 року

 

 

1. Про подання Прем’єр-міністра України Ю.В.Тимошенко від 09.09.2009 року щодо призначення Віце-прем’єр-міністрами України Згуровського Михайла Захаровича та Любоненка Юрія Вікторовича, Міністром фінансів України Ярошенка Федора Олексійовича, Міністром транспорту та зв’язку України Васадзе Таріела Шакровича.

2. Про проект Постанови про звернення Верховної Ради України до Президента України з пропозицією щодо звільнення Сіленкова Бориса Віталійовича з посади голови Херсонської обласної державної адміністрації (реєстр. №4691, н.д. І.Калєтнік, К.Самойлик, О.Новіков)

3. Про проект Постанови про Звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України з приводу Розпоряджень Кабінету Міністрів України про відставку Балюка А.І. з посади Голови Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та призначення на цю посаду Петрашка С.Я. (реєстр. №4761, н.д. І.Акімова, Ю.Новікова)

4. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" (щодо декларації про доходи) (реєстр. №3196, н.д. В.Ландік)

5. Про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" (щодо пенсійного забезпечення державних службовців) (реєстр. №3297, н.д. А.Парубій)

6. Про проект Закону про внесення змін до статті 37 Закону України "Про державну службу" та статті 21 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (щодо пенсійного забезпечення) (реєстр. №4389, н.д. С.Гордієнко, О.Попов, М.Трайдук, В.Сінченко)

7. Про проект Закону про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо запобігання корупційним діянням та хабарництву у сфері земельних відносин) (реєстр. №2517, н.д. В.Бевзенко, Є.Сігал, С.Терещук, Ю.Кармазін)

8. Про проект Закону про Уповноваженого Верховної Ради України з прав дитини (реєстр. №2580, н.д. О.Фельдман)

9. Про проект Закону про внесення змін до статті 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо уточнення деяких положень відносно підвідомчості розгляду справ про адміністративні правопорушення в сфері торгівлі і надання послуг) (реєстр. №2503, н.д. В.Олійник)

 

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“5 сесія 6 скликання ”

03 грудня 2014 10:54
27 листопада 2013 15:07
27 листопада 2013 15:05
27 листопада 2013 15:03
27 листопада 2013 15:02
27 листопада 2013 15:01
27 листопада 2013 14:59
27 листопада 2013 14:58
27 листопада 2013 14:56
27 листопада 2013 14:55